Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hallo even voor stellen en een probleem met mijn astra 1.8
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 6 maanden geleden door
corsaboy.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 22:12 #17259166
poko
LidHallo,
ik ben poko een alleen staande vader met twee kinderen en ben 40jaar
nou zijn we sinds april de eigenaar van een opel astra 1.8 16v sport uit 1999 x18xe1, eerst wou hij uitvallen bij het stoppen toen heb ik door het veel lezen van deze forum en de tips van Willem de gasklephuis schoongemaakt en hij loopt weer als een zonnetje.maar nou start hij sinds twee weken soms slecht als hij warm is en blijft mijn motor lampje branden en houd hij in. Maar hij heeft er niet altijd last van, als hij nog niet gereden heeft ook niet maar met de laatste twee warme dagen wel al bij de eerste keer starten.
en soms start hij gewoon in een keer goed en rijd hij ook goed.bij het uitlezen gaf hij de nokkenassensor aan en is er een nieuwe in gekomen maar het probleem is er nog. Weer uit laten lezen zegt hij weer nokkenassensor aan en veder niks.
nou zegen ze bij opel dat er waarschijnlijk een breuk in een soldeerlijn in mijn ecu zit en dat ik die moet opsturen, maar dat is meteen zo een gedoe en een duur grapje en heb maar een beperkte budget. Dus heeft iemand een idee wat het veder kan zijn? want geloof het verhaal van de ecu niet zo. Wil nog wel mijn egr klep schoonmaken maar daar kan het niet aan liggen met starten toch?PLEASE HELP :cry
Bij voorbaat dank
poko
10 juli 2013 om 22:13 #18158960wim-v6
DeelnemerImitatie of Originele geplaatst??
Willem
10 juli 2013 om 22:17 #18158961poko
Lidgeen idee heb door een monteur laten doen.
maar kan het ook niet de tempratuur sensor zijn?10 juli 2013 om 22:21 #18158962wim-v6
Deelnemerals ie storing op de nokkenassensor geeft, is deze meestal kapot (kwaal).
Temperatuursensor is waarden controleren met uitleeskast..
Willem
10 juli 2013 om 22:26 #18158963poko
Lidok denk dat het een imitatie is, is er net drie dagen geleden in gezet. maar dat verhaal van de ecu vond ik een beetje wazig, ik weet dat dit model veel problemen met de ecu heeft maar hij heeft veder helemaal nergens last van alleen het starten als hij warm is.
bedankt voor het antwoord
10 juli 2013 om 22:26 #18158964Klopper
LidWillem, kan toch ook een combinatie zijn met de krukas-sensor?
10 juli 2013 om 22:51 #18158965poko
Lidgeeft hij de tempratuur sensor ook aan bij het uitlezen? want die gaf hij niet aan en de nokkenassensor (waarschijnlijk imitatie) zit er net nieuw in.
alvast bedankt voor het mee denken mensen, ik wil niet mijn ecu opsturen en dat het probleem dan nog niet opgelost is
11 juli 2013 om 05:11 #18158966corsaboy
DeelnemerImitatiesensoren ben ik persoonlijk niet echt een voorstander van. Probeer iemand in je buurt te vinden van wie je een orginele ff mag gebruiken.
Zodat je kunt uitsluiten dat het geen probleem is van die imitatiesensor
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.