Gaan deze velgen passen? (Borbet T)

Forumindex Forums Modellen Corsa Gaan deze velgen passen? (Borbet T)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo Opel-rijders,

Ik heb even een vraagje voor een vriend van me (hij is zelf niet zo handig met computers).
    Hij heeft een Opel Corsa B 1.0 waar hij graag andere velgen onder wil hebben.
    Nu heeft hij op marktplaats een set 14 inch Borbet T velgen gevonden die hij graag wil hebben.
    De maten zijn 7j et25 voor en 8j et20 achter.

Hij wil zijn auto graag “low & slow” maken dus de auto moet toch nog wel een beetje omlaag kunnen met deze velgen.
    Iemand enig idee welke verlaging hiermee mogelijk is?

Alvast bedankt!

Groeten, Bas

Anoniem
    Inactief

Welkom op het forum, afhankelijk van de banden maat zou hij wel flink laag kunnen liggen. Let echter wel op, want het zijn vrij brede velgen, dat ze niet aan lopen. Je zou eventueel de randen om kunnen rollen zodat het niet zo snel aanloopt. Dit uiteraard niet te ver, omdat je kunststof randen dan de kans lopen om niet meer optimaal te passen.

Zonder randen omrollen is 60/40 nog net mogelijk. Nog beter is idd randen omrollen, plastic aanpassen en weer erop zetten en dan met een schroefkit flink de diepte in.

Bedankt voor de reacties!
    Hij gaat ze morgen ophalen, dus ze zullen er binnenkort wel onder komen te liggen.
    Weten jullie of er nog spacers nodig zijn o.i.d.?

Ik zal de foto’s hier wel plaatsen als ze er onder liggen!

Spacers zijn niet nodig bij de Borbets in deze dimensies. Die steken van zichzelf al zodanig uit dat het loopvlak van de banden net genoeg is afgedekt en de wielkast goed gevuld is, mits je uiteraard laag genoeg bent.

Wordt er een schroefkit ingebouwd en ook met stalen velgen gereden (in de winter bijvoorbeeld) dan zijn mogelijk wel spacers nodig. Bij sommige schroefkits kan het wiel aanlopen aan de constructie van de schroefkit. Goed letten op de notities voordat je een schroefkit aanschaft. Staat meestal wel erbij vermeld in de catalogus.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.