flucturerende kilometerteller vectra c gts 2006

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum flucturerende kilometerteller vectra c gts 2006

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo,

Mijn naam is Ramon en heb weer eens problemen met mijn opel vectra c GTS 1.8 uit 2006.
    Als ik harder dan 140 ga rijden gaat mijn kilometerteller heen en weer slaan tussen de 140 en 150. Ook als ik nog harder ga blijft hij heen en weer slaan. Met gewoon gas via de pedaal maar ook met Cruisecontrol aan. De auto rijd wel constant. Wat kan dit nu toch zijn?? Alle aanwijzingen onder de 140 (precies onder de 140. stopt abrupt) zijn wel stabiel. Hopelijk weet iemand wat het is.

groetjes Ramon

Zit een beetje op het forum te neuzen en zie dat de kilometerteller samenwerkt met de ABS sensor op het linker wiellager. Hier ging het over een vectra B. Ik heb een vectra C en heb dit linker wiellalger vorige week vervangen door een nieuwe. Toeval deze storing?????? Is elec. schema vectra b zelfde als de vectra c?

Hoor het graag.

grt ramon

wim-v6
    Deelnemer

B en C schelen HEEL veel qua electra, kan je niet vergelijken..

of het ermee te maken heeft, weet ik niet, de meter van de C is zowiezo niet zo koersvast, deze beweegt altijd wel iets.

Willem

O.K, maar is het niet raar dat precies bij 140km per uur het probleem begint? En het is niet een beetje. Hij schommelt dan tussen de 140 en 150 dus 10km per uur afwijking. Zou willen weten of die abs (linker wiellager vervanging) er mee te maken heeft en of het te resetten is. Ik hoop iets goedkoops. Die wagen koste me dit jaar bijna 4000 euro reparatie. Wordt er echt gek van. Is het ene verholpen komt het volgende weer.Ook de elec. kofferklepvergrendeling doet het vaak niet. Ook zo een vervelende klacht.

grtjes ramon

wim-v6
    Deelnemer

Even kijken of iemand met een opcom je zou kunnen helpen, kan je de wieltoerentallen uitlezen..

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.