Even voorstellen – RobertJ – Vectra A 1.8 GL aut. '95

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Even voorstellen – RobertJ – Vectra A 1.8 GL aut. '95

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    RobertJ
    Lid

Hey allemaal,

Sinds eind januari ben ik de trotse eigenaar van een Opel Vectra 1.8 GL automaat bj ’95. :wors
    kleur: nautulis blauw

Over mijzelf:
    22 jaar, student werktuigbouwkunde aan de TU-Delft en wonende in omgeving Amsterdam.

Over de auto:
    Gekocht van een overleden kennis. De auto is vanaf 98 tot op heden dealeronderhouden. Door de lage jaarkilometrage is de olie niet ieder jaar vervangen.

kmstand: ca. 184dkm

Enkele punten uit onderhoudgeschiedenis:

* 12-2008/179dkm: Distri, poly-V vervangen, beurt+apk
    * 12-2009/182dkm: brandstofpomp, apk, controle
    * 02-2010/183dkm: 2 nieuwe banden voor(hoogteslag), alles balanceren, uitlijnen(was goed)
    * 03-2010/183dkm: tectyl in balken, bodem deels tectyleren (gevoelige plekken)

Op de planning staat: versnellingsbak(automaat)olie, motorolie, remblokken.

Bekende gebreken/zwakke punten:
    * dakraam(hollandia sunroof) moet schoon blijven, anders druppels naar binnen
    * stuurbekrachtigingspomp lekt, maar minimaal. (dus laten zitten)
    * voorwielen hebben wat naloop verschil, maar vormt geen probleem. (staan dus niet helemaal precies naast elkaar)
    * veerschotels achter beetje corrosie. Is behandeld, maar moet mogelijk wel een keer gedaan worden.
    * iets teveel olie in automaat?

En natuurlijk een fotoowtje :) :cool:

Ik hoop dat ik veel van jullie kan leren en met de tijd ook anderen kan helpen!

Groeten,

Robert

Hallo Robert , welkom op het Opel forum ,
    leuke introductie en je bent een echte liefhebber zo te lezen.:thumbup
    Groeten Marcel.

RonaldH
    Lid

welkom :thumbup

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Het onderwerp ‘Even voorstellen – RobertJ – Vectra A 1.8 GL aut. '95’ is gesloten voor nieuwe reacties.