Elektrische spiegels astra F

Forumindex Forums Modellen Astra Elektrische spiegels astra F

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    stijnt
    Lid

Beste allen

Ik ben Stijn uit België en volg al geruime tijd dit opel forum. Ik rijd zelf met een astra F CD uitvoering van 1993 in de kleur mistralgrau. Sinds kort merk ik iets eigenaardig aan mijn elektrische spiegels. Tijdens het rijden verzet zich één spiegel. Dit is telkens de spiegel waar de schakelaar binnin de auto op staat. Heeft iemand ook deze problemen? Ik vind het raar dat het telkens diegene is waar de schakelaar op staat. Kan deze defect zijn?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

PS: Zal binnenkort even wat foto’s uploaden, maar hoe dit werkt moet ik nog uitvissen.

Anoniem
    Inactief

Foto’s uploaden heeft KadAstra-EF ( Rik ) een heel mooi topic over gemaakt.
    Het is raar inderdaad. Hoe je het kan oplossen weet ik niet.

( Heb trouwens ook een Astra F CD uit 1993 in het donker grijs :D )

KadAstra-EF
    Deelnemer

Van harte welkom op dit forum !!

Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar dit topic:

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139209

Ik heb zelf ook elektrische spiegels, het spiegelglas zit in een soort ring geklikt. mischien klikt de spiegel telkens uit de ring.
    Of doet hij het aan beide kanten ?
    Ik beloof niks maar ik zal zien dat ik daarvan even een foto maak. Dan snap je wat ik bedoel……

Hartelijke groet, Rik

KadAstra-EF
    Deelnemer

[rquote=1889678&tid=144401&author=Mr.F]Foto’s uploaden heeft KadAstra-EF ( Rik ) een heel mooi topic over gemaakt.
    Het is raar inderdaad. Hoe je het kan oplossen weet ik niet.

( Heb trouwens ook een Astra F CD uit 1993 in het donker grijs :D )[/rquote]

Grrrrrrrrr, jij bent ook overal hier he :jerry:jerry

Rik :P

Anoniem
    Inactief

Ja Rik, jij ook :P

stijnt
    Lid

[rquote=1889680&tid=144401&author=KadAstra-EF]Van harte welkom op dit forum !!

Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar dit topic:

http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=139209

Ik heb zelf ook elektrische spiegels, het spiegelglas zit in een soort ring geklikt. mischien klikt de spiegel telkens uit de ring.
    Of doet hij het aan beide kanten ?
    Ik beloof niks maar ik zal zien dat ik daarvan even een foto maak. Dan snap je wat ik bedoel……

Hartelijke groet, Rik[/rquote]

Beste Rik

De spiegel klikt er niet uit. Beide spiegels hebben het, maar het is altijd de spiegel dewelke de schakelaar in de auto aanduidt.

Deze schakelaar staat op linker-of rechterspiegel. Ik vermoed dat het probleem zich daarin bevindt.

Anoniem
    Inactief

Even zo’n nieuw schakelaartje halen op de sloop, kost niks.

opelremco
    Deelnemer

het tuimelaartje van de schakelaar zal wel lam zijn.

KadAstra-EF
    Deelnemer

Tja, dan zou het aan de schakelaar zelf kunnen liggen maar dat weet ik niet zeker.
    Op de sloop zou je inderdaad kunnen zien, zoek dan vooral in GSi, GLS en CD uitvoeringen.
    Grote kans dat ze daarin zitten/zaten.
    Nieuw kosten ze 65 Euro.

Groet, Rik

Anoniem
    Inactief

65 euro :O

Op de sloop heb je hem voor een 10tje waarschijnlijk

stijnt
    Lid

[rquote=1889703&tid=144401&author=Mr.F]Even zo’n nieuw schakelaartje halen op de sloop, kost niks.[/rquote]

Misshien een goed plan, maar ik vroeg mezelf af of anderen ook dit probleem hadden.

PS: Heb identiek dezelfde wagen als jij, zonder mistlampen in CD uitvoering maar wel met

-elektrische ramen
    -elektrische spiegels
    -dakraam
    -velours bekleding
    en maar 65 000 km op de teller :)

KadAstra-EF
    Deelnemer

Hahaha, 65000 ?

De mijne 464.000 :o:o:o
    Die opties heb ik ook behalve elektrische ramen :cry:cry
    Ben benieuwd naar je auto als ik dit zo lees !

Rik

Anoniem
    Inactief

Gaaf, mijn CD is begin 2010 geïmporteerd uit België.
    Heb 69.000 km

Heeft alles wat jou Astra ook heeft. Heb alleen nog een zelfdiagnosesysteem & anti diefstalbeveliging

Ben benieuwd naar je foto’s

stijnt
    Lid

[rquote=1889714&tid=144401&author=KadAstra-EF]Hahaha, 65000 ?

Rik[/rquote]

Hij is nog geheel standaard. Maar heb met mijn motor
    (c16nz) toch al een probleem gehad. Vorige week zelf de koppakking vervangen, want de olie liep er vantussen. Het oliekanaal van de oliepomp. Bij de nieuwe koppaking zat op deze plek een koperen ring, dus ik hoop dat het nu goed gaat en hopelijk ook naar de 400 000 km:)

Groeten Stijn

opelremco
    Deelnemer

:kewlpics ik ben ook wel benieuwd!!

opelremco
    Deelnemer

[rquote=1889726&tid=144401&author=stijnt][rquote=1889714&tid=144401&author=KadAstra-EF]Hahaha, 65000 ?

Rik[/rquote]

(c16nz) toch al een probleem gehad. Vorige week zelf de koppakking vervangen, want de olie liep er vantussen. Het oliekanaal van de oliepomp. Bij de nieuwe koppaking zat op deze plek een koperen ring, dus ik hoop dat het nu goed gaat en hopelijk ook naar de 400 000 km:)

Groeten Stijn[/rquote]

Het kanaal meest rechts voor zeker.
    Aan de kant waar de motorcode op staat.

stijnt
    Lid

[rquote=1889731&tid=144401&author=opelremco][rquote=1889726&tid=144401&author=stijnt][rquote=1889714&tid=144401&author=KadAstra-EF]Hahaha, 65000 ?

Rik[/rquote]

Groeten Stijn[/rquote]

Het kanaal meest rechts voor zeker.
    Aan de kant waar de motorcode op staat.[/rquote]

Beste Remco,

Het was het oliekanaal tussen de 2 de en 3de cilinder. Hopelijk blijft het nu goed. Wat mij opviel, was dat de pakking op deze plaats héél dun was.

opelremco
    Deelnemer

was bij mij het geval in de rechteronder hoek.ook een hele dunne pakking op die hoek.alleen liep hier de olie in de koelvloeistofkanaal,waardoor we hier een nieuwe paus hadden hier in drachten…:P ( witte rook)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.