Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › electrisch probleem en zomaar afslaan onder het rijden
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door
wim-v6.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2011 om 22:32 #17238931
Rene Dop
LidHoi hoi,
Ik ben sinds 2 weken een trotse bezitter van een Signum 2.2 TDI automaat uit 2003 na 3 jaar met een Renault Laguna station uit 2004 ( tja iedereen maakt wel eens fouten ) gereden te hebben is dit wel ff een luxe ervaring die je niet kan beschrijven zeg !
Nu had ik een electronische storing in de auto dus ben ik langs de dealer gegaan om het uit te laten lezen. Ik had verder geen motorische problemen naar vind het gewoon irri zo’n melding.
De storing gaf hij alleen aan als ik optrok en als ik daarna op snelheid was viel de storing ook weer weg.
Veel verder dan nadat de computer gereset was en er 3 storingen overbleven kwamen ze eigenlijk niet, het leek in ieder geval iets met de luchtdruk of toevoer van de turbo of iets in de intercooler te zijn. Er waren geen slangen lek of zo zelfs met zeepsop in de inlaat van de turbo zagen we niets.
3 uur later en verschillende nieuwe onderdelen geprobeerd te hebben was er nog geen oplossing en heb ik samen met de dealer afgesproken dat ik gewoon door zou rijden totdat er echt iets mis zou gaan.
Nu ging ik gisteravond naar mijn werk en toen ging het dus ook echt mis toen viel opeens de motor uit (d.w.z. 300 toeren nog of zo ) terwijl ik gewoon netjes 105 op de cruise control reed.
De auto aan de kant gezet en weer opniew gestart en starten en lopen maar als ik ook maar iets gas gaf dan was het net alsof hij op 1 of 2 cylinders liep en sloeg dan na een paar tellen weer stil.
Motorkap opengetrokken en zag dat een of ander regel-ding bij de turbo dicht stond en ik had toevallig gezien dat de monteur bij opel daar ook de auto mee kon uitzetten…( vacuumklep ?? ik ben a-technisch wat auto’s betreft ) dus het slangetje wat daar aanvast zat losgetrokken en ja hoor hij sprong weer open…met een gangetje van 60-70 naar mijn werk gereden.
Later op mijn werk dat slangetje er weer opgezet en de auto weer geprobeerd…hij liep weer prima..zo probleem opgelost denk je dan…Totdat ik hem later toen ik naar huis ging weer wou starten…weer op 1 of 2 cylinders leek het wel dus snel motorkap opengetrokken en het slangetje er weer afgehaald en er eigenlijk gelijk weer opgedaan nadat dat ding weer opensprong en de motor goed liep…
Ben toen over de snelweg naar huis gereden en met een “nette” 150 op de cruise control naar huis gereden…geen melding meer gehad van een electronische storing..
wie weet of heeft een idee wat dit kan zijn ??alvast bedankt voor jullie reacties,
Gr. Rene16 augustus 2011 om 09:30 #17892946wim-v6
Deelnemerdingetje waarmee hij m uitzette: Smoorklep
als deze blijft plakken heb je wel last van veel vervuiling in je inlaat traject.
mocht deze niet goed bediend worden kan de vacuum actuator kapot zijn of de aansturing hiervan.
dit kan trouwens ook een vacuum lekkage beteken.
Willem
17 augustus 2011 om 01:44 #17892945Rene Dop
LidVandaag bij de Opel dealer geweest en hem het hele verhaal uitgelegd.
Natuurlijk op weg daarnaartoe helemaal geen problemen en nadat de monteur onder de kap gekeken had stuurde hij me weer weg want hier kon hij nu ook niets mee.
Oké,…ik de auto in en starten en ja hoor het was er weer !!!
Monteur gelijk gekeken en idd de smoorklep ging dicht en er kwam een vervelende piep uit de srg ( of zoiets ) koste om te laten vervangen € 650,- alleen voor het onderdeel.
Nou zei de monteur, als ik dit slangetje van de smoorklep eraf haal en hem met een boutje dichtmaak dan zou hij gewoon goed moeten lopen. Zo gezegt zo gedaan en ik moet je vertellen dat hij beter loopt als dat hij gedaan heeft voor de storing.
Volgens de monteur kon het geen kwaad en kan ik daar nog wel 100000 km mee doorrijden.
Dus een simpel boutje van een paar cent lost een hoop op.Gr. Rene
17 augustus 2011 om 11:36 #17892947wim-v6
Deelnemerhij heeft de smoorklep open gezet denk ik, dicht dan start de motor niet!!!
zonder lucht kan je niet ademen.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.