Dynamo

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Goedemiddag.

Ik heb een Astra met een Z17DTL motor en helaas ging mijn dynamo stuk , ik heb via onderdelenlijn.nl met mijn kenteken een andere kunnen regelen maar deze is van een Z17DTH motor en na inbouwen bleek hij het niet te doen. en de leverancier doet heel moeilijk.

Mijn vraag is kun je een dynamo van een Z17DTL en Z17DTH uitwisselen ??

B.V.D , Gerrit Bruinsma.

bart-gsi
    Deelnemer

heb even gekeken op mijn http://www.autoonderdelen.nl en de pasvorm zou het zelfde moeten zijn volgens de bosch dynamos…
    past deze dynamo niet op jouw motor of is het alleen de werking die niet goed is??

Hij past wel maar doet niks na het inbouwen van de dynamo

Haasje17
    Moderator

Je weet zeker dat je hem juist hebt aangesloten?

Jazeker stekkers passen maar op 1 manier. Had ook iets te maken met het motor stuur apparaat , las ik ergens

bart-gsi
    Deelnemer

Multimeter pakken en je dynamo op de werking ervan doormeten.. Dan weet je sneller of het aan de dynamo ligt of aan ECU

Anoniem
    Inactief

Is het een gebruikte dynamo?Ik heb erg slechte ervaringen met gebruikte dynamo’s…
    Ik laat mijn dynamo reviseren kost misschien iets meer maar weet dan wel dat het goed is

bart-gsi
    Deelnemer

@MarkVectra93 wrote:

Is het een gebruikte dynamo?Ik heb erg slechte ervaringen met gebruikte dynamo’s…
    Ik laat mijn dynamo reviseren kost misschien iets meer maar weet dan wel dat het goed is

Kan ook maar bij demontagebedrijven of autosloperijen is het niet altijd het zelfde.. Je hebt er bij die het geen kloot doet als ze maar geld vangen en de ander controleerd het voor ze spullen verkopen

Anoniem
    Inactief

@bart-gsi wrote:

@MarkVectra93 wrote:

Kan ook maar bij demontagebedrijven of autosloperijen is het niet altijd het zelfde.. Je hebt er bij die het geen kloot doet als ze maar geld vangen en de ander controleerd het voor ze spullen verkopen

1 keer een gebruikte dynamo gekocht voor destijds mijn mazda, 3 weken later alsnog kunnen laten reviseren omdat ook die kapot was…

bart-gsi
    Deelnemer

Ok.. Heb bij een maatje van mij bij zijn astra f 1.6 een dynamo vervangen 6 maanden geleden en die rijdt nog steeds rond…

Anoniem
    Inactief

Testen is helaas een momentopname, je kan geluk hebben

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.