drukregel ventiel of roetaanslag? = FIXED

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum drukregel ventiel of roetaanslag? = FIXED

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

beste forummers,

Heb het volgende aan de hand met opel vecta c (2003) 2,0dth van mijn moeder.
    Na doortrekken kreeg ik fout p023 boost pressure control circuit positive deviation.
    Nu heb ik live boostdruk getest, en de actuele waarde komt niet boven de 100 kPa terwijl gevraagde waarde 200 kPa+ is.
    Maar deze auto word eigenlijk alleen gebruikt voor korte afstanden te rijden, dus zou dit komen omdat het drukregel ventiel stuk is, of omdat de regelschoepen van de turbo aangekoekt zijn door roetaanslag?
    Iemand met ervaring in dit probleem die mij kan helpen

Mvg Koen

EDIT: heb net aan vacuum slang van regelen gezogen en stang ging vlot in en uit.
    Nu wil ik ook druk sensor controle maar geen idee waar ik die kan vinden iemand een idee waar deze zit ?

johanhummer9
    Deelnemer

Die sensors komen iig vaker voor dus goede kans dat ie kapot is

Ja had dit ook al gelezen, maar wou zeker zijn dat het zeker het regelventiel is omdat dit niet altijd het geval is.
    Deze zijn ook best prijzign dus liever eerst zoveel mogelijk testen om zeker niet iets te vervangen wat nog goed is.

Het is opgelost, vacuumslang was gescheurd aan de koppeling onder een bescherming dus was moeilijk te zien.
    Loop terug als een treintje, het moet niet altijd geld kosten :thumbup

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.