Dimlichtprobleem Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Dimlichtprobleem Corsa C

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Jetebo
    Lid

Hallo allen,

Na enkele lease-auto’s te hebben gereden heb ik ruim vier jaar geleden een Opel Corsa C aangeschaft. Gaat om een 1.4 Sport uit eind 2003 welke destijds als demo auto is ingezet. Cruise control en airco maken de auto dan ook mooi compleet voor een compacte auto. Inmiddels heb ik er zonder problemen 100.000km mee gereden echter is er een ding waar ik me vanaf dag 1 al aan erger. En dat is de lichtopbrengst van de koplampen. H7 ziet er erg strak uit maar heeft me toch al meermaals in de steek gelaten. Of ik dure of goedkope lampen gebruikte maakte weinig uit; de levensduur was kort en de lichtopbrengst minimaal. Op onverlichte wegen zet ik soms zelfs de mistlampen aan om wat te zien.

Zodoende dan ook de vraag hoe dit op te lossen. Lampenkappen poetsen? Nieuwe units? Is xenon een idee? Ik heb er niet al te veel verstand van dus hoop op jullie inbreng. Mocht meer info gewenst zijn dan hoor ik dit natuurlijk graag.

Dank voor de reacties alvast!

Groet.
    Jeroen

Heks
    Lid

Jup.. Had hetzelfde met een corsa b… Opel maakt leuke auto’s, maar het koplampenontwerp mag terug naar de tekentafel..

Ik heb er angel eyes met xenon in gezet. Oke de borden boven de weg zijn nu slecht te lezen, maar kan wel zien waar ik rijd. Mja vraag blijft, heb je daar 180 euro voor over… Ik vond het ram veel geld voor wat meer zicht

thereaper
    Deelnemer

ik heb in mijn c de projector lampen van de corsa c erin zitten. dit in combinatie. met een xenon kit.
    goed licht, geen strooilicht, bevalt prima ook de boren zijn goed verlicht en staat nog mooi ook!

wim-v6
    Deelnemer

Opel is op lampen gebied geen held, Al geven de lampen van de Vectra-B super licht op straat, bij Veel opels schiet dat toch te kort, en zeker bij de Exemplaren met Lens lampen en Halogeen erin. (Calibra / Vectra-C / Corsa-C (met 3d lampen), Bij deze is een Xenonset de oplossing.

Bij slecht licht gevende Spiegel lampen moet je opppassen met een Xenon set, omdat je dan vaak gaat verblinden..

Willem

Ik heb er een setje angel eyes in gezet met 8000k xenon.
    Dit geeft al veel meer licht opbrengst (voor mij althans ivm matige nachtblindheid) en je komt er zonder moeite mee door de keuring als ze goed afgesteld staan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.