Diesel in elektra

Forumindex Forums Modellen Astra Diesel in elektra

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    xladage
    Deelnemer

Vanmiddag eens naar mijn diesel-lekkage van de Y17DT gekeken, en ik geloofde het niet, maar de diesel kwam uit mijn elektra zetten!
    Geen lekkende leidingen, maar lekkende snoeren.
    Voor je nu gaat lachen en denken dat ik iets te lang in de dampen heb gehangen, vond ik dit op internet:

http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=308023″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Voor de engelse lezers onder ons ;)

Maar het komt er op neer dat de elektrische spoel (solenoïde) van de dieselpomp dus diesel door de stekker / draden naar buiten perst.

Weet iemand hier meer van? Is dit (makkelijk) te fixxen?

xladage
    Deelnemer

Kleine toevoeging… de diesel komt dus uit de zwarte mantel die om de bedrading zit.
    De stekker van de bedrading zit dus op de EDU.

RISL
    Moderator

Oef, ik heb hier nog nooit van gehoord. Ik heb het engelse verhaal gelezen, maar geen flauw idee wat je aan kunt doen. Ik lees graag even mee, misschien dat Willem (Wim-V6) het probleem herkent en kan oplossen.

xladage
    Deelnemer

Volgens mij hebben ze daar de boel dichtgekit, maar ik kon niet zo goed vinden wat precies…

xladage
    Deelnemer

Niemand die hier verder nog iets zinnigs over wil/kan zeggen? ;)

Driekus
    Deelnemer

Inwendige lekkage denk ik, daardoor word de diesel onder druk de kabelboom in geperst. Bij de Vivaro (renault blok) komt dit ook weleens voor. Daar lekken de injectors op de stekker en word de diesel onder druk door de bekabeling de ecu ingeperst.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.