Corsa verstuivers stuk?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa verstuivers stuk?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Lebke
    Lid

Ik ben een leek op het gebied van auto’s en dit is dan ook mijn eerste post op dit forum. Sinds twee jaar rijd ik namelijk in een Opel Corsa (2011) en er staat op dit moment 60.000 km op de teller. Nu heeft mijn auto een grote beurt nodig en blijkt ineens dat de verstuivers waarschijnlijk stuk zijn (het is een diesel). De motor maakt namelijk nogal veel herrie maar dat is vanaf het begin zo geweest. Nu blijkt plots dat er iets stuk is en om de werkelijke oorzaak te achterhalen moet er getest worden en dat kost alleen al 750 euro. Daarna kan blijken dat er nieuwe verstuivers in moeten voor 500 euro per stuk (dit is dus wat de dealer mij wijsmaakt). Nu vraag ik me af: hoe kan ’t dat een nog redelijke nieuwe wagen nu al zo naar de gort is?!? Dit wordt namelijk een ernstig duur grapje terwijl ik toch in de veronderstelling was dat een redelijk nieuwe wagen niet zo gemakkelijk hoge kosten maakt. Is dit een bekende kwaal bij de Corsa? Of word ik hier finaal afgezet?!

baboe
    Deelnemer

garantie net op zeker ? bij mij waren ze lek zaten helemaal onder de teer was gelukkig nog garantie bj 2012 dat ze lekken is een kwaal bij de corsa en fiat zelfde motor bij mij begon het te stinken maar dat ze stuk gaan weet ik niet waren ze ook met teer bedekt ? was een pokke werk bij mij om schoon te maken bij mij 50.000 km gr baboe

Lebke
    Lid

Ik weet dus niet of de verstuivers onder teer zitten, ze beweren dat ze dat niet kunnen zien. Voordat ze dat wel kunnen zien, moeten ze eerst die test doen à 750 euro. Of er dus teer op zit, geen idee. Maar is dit een kwaal die iedere 60.000 km terug komt?! Want dan moet ik iets anders gaan bedenken met deze auto vrees ik. Bovendien zijn ze vorig jaar vergeten de brandstoffilter te vervangen en dat schijnt juist wel belangrijk te zijn aangezien die verstuivers zo gevoelig zijn voor viezigheid. Foutje van hun dus. En ik val inderdaad net drie weken buiten de garantie…

baboe
    Deelnemer

ken je gelijk zien hoor trek die zwarte kap er efe af als et zwart met teer is is het al lange tijdt aan de gang was dus binnen de garantie ken altijdt proberen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.