Hi,
sinds een paar dagen in het bezit van een Corsa D en zoek een mogelijke oorzaak van het tikken wat hoorbaar is in de auto. Het geluid lijkt ergens uit het dashboard te komen en dacht in eerste instantie aan het aanlopen van een ventilator maar wat rommelen met de ventilator uit/aan hard/zacht etc gaf geen oplossing. Na wat google werk kwam ik op een volgende probleem wat ook al onderkend was door Opel/Vauxhall zelf en betreft het vervangen van de bevestigingsbeugel van de “fuel tank evaporation valve” en het vervangen van de bevestigings clip van een leiding tegen het schutbord.
Hier is de link
https://workshop-manuals.com/vauxhall/corsa-d/j__engine_and_engine_aggregates/fuel_injection_systems/gmpt-e83/technical_service_bulletins/noise_vibration_rattle/engine_a12/14xel/r_ticking_noise_from_engine_compartment/
Heeft iemand ervaring met deze modificatie en heeft dit geholpen. Iemand een idee waar ik deze onderdelen kan bestellen (uiteraard via een dealer maar lijkt me dat deze klus niet al te ingewikkeld is om zelf te doen).
Dank