Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C 2002; start niet met warme motor; temperatuursensor vervangen?
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door
liviu2004.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2017 om 13:07 #18347866
Elve
DeelnemerAllereerst; ik ben een leek op het gebied van auto’s… ( :help: )
Ik heb een Corsa C van 2002. Sinds ca. 2mnd. werkte mijn airco niet of niet naar behoren; ik kreeg steeds enigszins warme lucht (ook als ik de airco op 17 graden had gedraaid) maar dacht dat dat kwam omdat het buiten zo heet was (25+ graden). Er sprong ook regelmatig een lampje met een sleutel aan, maar als ik de motor uitzette en opnieuw startte bleef dat lampje weer een tijdlang uit. Echter, sinds enkele weken start de motor niet altijd. Dat gebeurt alleen als hij warm is. Er is eerder geconcludeerd dat een relais defect zou zijn, maar achteraf is dat vlgs. mij niet het geval geweest. Bij doormeten geeft de computer geen storingscode. Ben inmiddels bij 3 monteurs geweest; de één weet geen oorzaak en zegt geen tijd te hebben om dit uit te gaan zoeken, de tweede blijft het wijten aan een (al vervangen) relais en de derde zegt dat de aansturing van de ECU kapot is en er daarom een nieuw computer in zal moeten, terwijl hij er nog maar amper naar gekeken heeft.
Nu las ik ergens dat de temperatuursensor soms geen storingscode laat zien als deze kapot is. Ik heb dat aan de laatste monteur voorgelegd maar die vindt het allemaal onzin en blijft erbij dat er de computer de boosdoener is van de problemen met m’n auto.Kan de oorzaak werkelijk in de sensor zitten (en wélke sensor dan precies; volgens de 3e monteur zitten er diverse temperatuursensoren in), of heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Hij start dus wél als hij koud is, rijdt redelijk goed als hij warm is (ik durf zelf niet te flink door te rijden want ik ben bang dat hij er onder het rijden opeens mee ophoudt…), wordt wel écht warm volgens mij, temperatuurmeter blijft onder 90 graden hangen. Afkoelen duurt minimaal 1 uur, daarna start hij weer.
4 september 2017 om 15:58 #18347872liviu2004
DeelnemerLaat me denken, 1.4 motor z14xe? Dan ja, bekend probleem met ecu. Foutcode P0230 brandstofpomp relais.
Ik heb een ecu als je wilt proberen/hebben.4 september 2017 om 17:55 #18347876Elve
DeelnemerHoezo ook meteen de conclusie dat het de ecu is LIVIU2004?
Er is geen storingscode.4 september 2017 om 17:58 #18347877Elve
DeelnemerEn,ik heb vorig jaar de brandstofpomp kapot gehad. Deze is vervangen. Sindsdien idd wel allerlei kleine problemen hiermee gehad maar het probleem met het starten is pas ontstaan nadat er in mei jl. een nieuwe distributieriem opgelegd is.
Heeft het één iets te maken met het ander?4 september 2017 om 21:12 #18347881liviu2004
DeelnemerMotorlampje met sleutel aan = foutcode. Uitlezen met tech2/mdi/mdi2 of opcom. Algemeen obd uitlees apparaat werkt niet voor opels.
Maar wat motor? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.