Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C 2002; start niet met warme motor; temperatuursensor vervangen?
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door
liviu2004.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2017 om 13:07 #18347866
Elve
DeelnemerAllereerst; ik ben een leek op het gebied van auto’s… ( :help: )
Ik heb een Corsa C van 2002. Sinds ca. 2mnd. werkte mijn airco niet of niet naar behoren; ik kreeg steeds enigszins warme lucht (ook als ik de airco op 17 graden had gedraaid) maar dacht dat dat kwam omdat het buiten zo heet was (25+ graden). Er sprong ook regelmatig een lampje met een sleutel aan, maar als ik de motor uitzette en opnieuw startte bleef dat lampje weer een tijdlang uit. Echter, sinds enkele weken start de motor niet altijd. Dat gebeurt alleen als hij warm is. Er is eerder geconcludeerd dat een relais defect zou zijn, maar achteraf is dat vlgs. mij niet het geval geweest. Bij doormeten geeft de computer geen storingscode. Ben inmiddels bij 3 monteurs geweest; de één weet geen oorzaak en zegt geen tijd te hebben om dit uit te gaan zoeken, de tweede blijft het wijten aan een (al vervangen) relais en de derde zegt dat de aansturing van de ECU kapot is en er daarom een nieuw computer in zal moeten, terwijl hij er nog maar amper naar gekeken heeft.
Nu las ik ergens dat de temperatuursensor soms geen storingscode laat zien als deze kapot is. Ik heb dat aan de laatste monteur voorgelegd maar die vindt het allemaal onzin en blijft erbij dat er de computer de boosdoener is van de problemen met m’n auto.Kan de oorzaak werkelijk in de sensor zitten (en wélke sensor dan precies; volgens de 3e monteur zitten er diverse temperatuursensoren in), of heeft iemand een idee wat het kan zijn?