[Corsa B] Voorruit, origineel Opel of imitatie ?

Forumindex Forums Modellen Corsa [Corsa B] Voorruit, origineel Opel of imitatie ?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

Triestig maar ’t is waar: de voorruit van onze Corsa heeft een barst. Nu kan ik er bij onze garagist een nieuwe originele Opel-ruit in laten zetten, dat kost me dan ongeveer 380 euro. Een ander bedrijf in de buurt hier vervangt óók autoruiten en heeft me toegezegd dat het voor onze Corsa B op 200 euro zou uitkomen. Men maakt er dan géén geheim van dat ze geen originele OEM Opel ruiten plaatsen maar wel “uit dezelfde fabriek, zelfde kwaliteit”.

Ongeacht of dat wáár is of niet: ik twijfel of de huidige ruit origineel is of niet.

Who can tell ?

Zoals u ziet: geen GM-logo, geen Opel-logo. De andere ruiten (zijkant en achterkant) hebben dat wél.

Om een lang verhaal kort te maken: is de ruit die er NU inzit origineel Opel of niet ?

McKaamos
    Deelnemer

Nee, originele Opel ruiten van dergelijke bouwjaren werden gemaakt door Sekurit.
    Een nieuwe Sekurit is dus “hetzelfde raam uit dezelfde fabriek, maar zonder GM logo”.

Heks
    Lid

Op de mijne staat inderdaad sekurit en het gm tekentje. Links onder (bestuurderszijde)

Dus nee, zal geen orginele zijn.

Anoniem
    Inactief

@McKaamos wrote:

Nee, originele Opel ruiten van dergelijke bouwjaren werden gemaakt door Sekurit.
    Een nieuwe Sekurit is dus “hetzelfde raam uit dezelfde fabriek, maar zonder GM logo”.

Good to know :) Heb van een ander Opel-forumlid ook al de tip gekregen dat ruiten van Pilkington prima zijn. Ik zal eens informeren welk merk er dan ingezet wordt bij die toko :angel

Overigens, iemand ervaring met de kwaliteit van niet-originele ruiten ?

McKaamos
    Deelnemer

Ik heb een Pilkington ruit in m’n Calibra zitten.
    Geen idee hoe lang die er in zit, maar is tot op heden prima. Heb de Cali inmiddels 3 jaar.

Een tijdje terug las ik hier op het forum van iemand die Pilkington glas in z’n Astra had (meen een H of J) en dat die ruit erg makkelijk bekrast raakte.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.