Corsa 1.2 houdt in op snelweg

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa 1.2 houdt in op snelweg

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo Allemaal,

Paar weken geleden reed ik op snel weg rond de 120km en wou inhalen dus gaf ik wat gas bij, opeens ging de motorlampje branden en kon ik niet harder dan 120km rijden.

Gisteren avond reed ik weer op snel weg rond de 120km en gaf ik weer wat gas bij om in te halen en weer het zelfde probleem kon niet harder ook al trapte ik de gaspedaal vol in.
    Ook heb ik gemerkt wanneer ik afremde naar bv 80 en dan weer gas gaf held de auto in.

Toen ben ik gestopt auto uitgedaan opnieuw gestart lampje was weer uit en kon weer normaal rijden.

Heb ook gemerkt dat de auto inhoud auto komt langzaam op snelheid.
    Wie kan mij helpen of weet waar het aan ligt.
    Alvast zeer bedankt.

Fearless
    Deelnemer

luchtmassa meter vv en storingen wissen.

@Fearless wrote:

luchtmassa meter vv en storingen wissen.

Neem aan dat het handig is om eerst de auto uit te lezen, voor ik de luchtmassa meter vervang. Nu de motorlampje niet meer brand heeft het wel zin om te lezen, of kan de storing uitgelezen worden ondanks dat het motorlampje niet meer brand.

Fearless
    Deelnemer

Kijk je snapt het al wel….
    Eerst uitlezen.
    Dan weet je wat er scheelt.

De foutcodes worden opgeslagen, tot je ze wist.

Maar denk niet dat elke foutcode klopt per onderdeel.

Ik weet uit ervaring dat de luchtmassa meters gewoon slecht zijn. Dan kan die zelfs bijv een lambdasensor storing aangeven, terwijl het probleem in de lmm zit.

@Fearless wrote:

Kijk je snapt het al wel….
    Eerst uitlezen.
    Dan weet je wat er scheelt.

De foutcodes worden opgeslagen, tot je ze wist.

Maar denk niet dat elke foutcode klopt per onderdeel.

Ik weet uit ervaring dat de luchtmassa meters gewoon slecht zijn. Dan kan die zelfs bijv een lambdasensor storing aangeven, terwijl het probleem in de lmm zit.

Bedankt voor je reactie.
    Morgen ga ik denk langs de garage om de auto uit te lezen.
    Heb je misschien een goedkoop adres mocht het de luchtmassa meter zijn, en is het mogelijk om die zelf te vervangen?

Fearless
    Deelnemer

zelf vervangen is zeer goed te doen. 2 slangenklemmen los en een stekker losnemen. meer is het niet.

Duparts.nl zal ze vast wel hebben.

Daarna storing wissen. Mischien ben je bij de garage dan niet eens zoveel kwijt.

@Fearless wrote:

zelf vervangen is zeer goed te doen. 2 slangenklemmen los en een stekker losnemen. meer is het niet.

Duparts.nl zal ze vast wel hebben.

Daarna storing wissen. Mischien ben je bij de garage dan niet eens zoveel kwijt.

Zal even kijken op Duparts.nl

idd lmm en misschien stappenmotor.
    heb een soort gelijk iets gehad, mijnes liep boven de 3000 toeren pas goed. daaronder stoterde die erg.
    bij mij was de lmm, stappenmotor stuk. tevens gas de erg klep problemen, die was afgedopt (schroef er doorheen????)
    was wel toen een duur geintje a 400 euro, voor 2 vrij kleine simpele dingetjes :wtf

succes met montage, is idd heel makkelijk zelf te doen.

je kan op ebay ook eens een opcom aanschaffen (24 euro), dan kan je zelf uitlezen. vaak werken ze erg goed en je kan zeer veel bekijken en inzien.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.