computer astra f

Forumindex Forums Modellen Astra computer astra f

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Hi, ik heb een astra f uit 96 automaat op gas met 2 ton op de teller. bij stationair lopen, bv voor een stoplicht begon het toerental te dansen naar bv 3000 toeren en dan weer naar 500 om vervolgens af te slaan. hij startte dan altijd weer direkt. nu was bij de apk de co te hoog. de garage heeft er een ruil computer ingezet en zei dat de co al gelijk daalde. later heeft hij ook nog de stappenmotor schoon gemaakt. nu zijn er sinds die andere computer een aantal dingen anders:
    de auto loopt stationair 1500 toeren, maar het toerental is stabiel en de motor slaat niet af.
    het gasverbruik is iets gestegen
    rond de 2200 toeren loopt de motor niet lekker
    de auto start niet als je hem een paar minuten eerder uitgezet hebt, heeeeel frustrerend; na een kwartier start ie dan weer.( als je remmenreiniger in de slang van de luchtfilter spuit en de auto gelijkertijd start, doet ie het wel direkt)
    het grappige is nu dat de garage zegt dat dit alles niets met de ruil computer te maken heeft en wil er nu een ruil brandstofpomp in zetten.
    heeft iemand hier een idee over waar ik iets mee kan ?
    ik heb de auto nu 1 jaar en feit is dat er nooit veel op benzine is gereden, aangezien ik al 2 benzineslangen heb vervangen/gerepareerd.
    mvg, jurgen

koenelsenaar
    Deelnemer

Welke motor?

En vertoont hij deze mankementen ook op benzine?

Maak ook eens de gasklep/egr klep schoon.

Vermoed ook valse lucht.

KadAstra-EF
    Deelnemer

Das even erg belangrijk om te weten: Heeft hij ook deze klachten op benzine ?
    Ik rijdt ook op LPG in mn F dus ik denk even met je mee.

trouwens:

Welkom,
    Voor het plaatsen van foto’s en/of een avatar verwijs ik je graag naar het volgende How-To gedeelte

viewforum.php?f=162

Hartelijke groet, Rik ;)

wim-v6
    Deelnemer

Mag ik vragen wat voor Motor erin ligt..

Willem

de motor is een 1.6 16v.
    op benzine loopt ie rond de 2200 toeren wel ok, ook dan loopt ie 1500 toeren stationair. het laten reinigen van het gassysteem lijkt me wel verstandig.
    het probleem is echter dat het een g3 is en de auto op benzine start, moeizaam bij koude motor en helemaal niet als ie 2 tot 12 minuten uit heeft gestaan.
    voordat de ruilcomputer erin zat was starten totaal nooit een probleem.
    mvg

wim-v6
    Deelnemer

SLlang niet goed gemonteerd of lek welke van de Gasklep naar het inlaat loopt??? is maar een kort stukkie slang, maar is o zo vaak kapot of niet goed gemonteerd..

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.