Centrale vergrendeling probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Centrale vergrendeling probleem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Ik heb een Opel Vectra’97 en een probleem met de centrale vergrendeling.

Wanneer ik de sleutel gebruik bij de portierdeur (enigste plek voor sleutel) gaat de portiersdeur open, de kofferbak en de benzineklep,
    en de richtingaanwijzer gaat aan, interieurverlichting gaat aan, maar de achterdeuren en passagiersdeur blijven gesloten.
    Deze kan ik wel van binnenuit openen.
    Dus hij geeft wel signaal.

Met afstandsbediening gaan alleen de kofferbak, de benzineklep open en de richtingaanwijzers aan, interieurverlichting gaat aan,
    dus niet de portierdeur en geen van alle deuren. Dus deze lijkt het te doen, en signaal te geven.

Ik heb de accu losgekoppeld en weer aangesloten.
    Het kastje aan de passagierszijde rechtsboven je voeten klikt wel.

Zijn alle motoren van de deuren kapot?
    En heeft dit te maken met de kiekert

Alvast bedankt!

ps. ik heb alle topics gelezen met betrekking tot centrale vergrendeling Vectra,
    maar geen vergelijkenis met dit probleem.

remutr
    Deelnemer

Heb je dit probleem ineens gekregen?

Of heb je al langer een haperend slot.

Je ab zou ik een resetten in je auto.

En dan eens kijken wat er gebeurd

Ik heb de Vectra zo gekocht!

Je ab zou ik een resetten in je auto?
    Mijn ab?

remutr
    Deelnemer

afstandsbediening.

Bij de vectra b1 en omega b1 met zo’n los kastje aan de sleutel heb ik ze wel eens gereset door ze op het contact te zetten.

En dan de open knop een paar seconden vast te houden, erna werkte die dan weer.

Anders even op wim-v6 wachten, die weet voor alles een oplossing als het om opel’s gaat.

Oke, dan wacht ik af, want dat had ik namelijk al gedaan.
    Maar dan zouden de deuren nog steeds centraal mee open moeten gaan met de sleutel toch.
    Ze staan namelijk niet op diefstallock want ik kan ze van binnenuit openen.
    Dat de afstandbediening niet werkt is niet het grootste probleem, als de deuren maar centraal open gaan met de sleutel ben ik al erg blij!

Lemmens
    Deelnemer

@Paul de Groot wrote:

… maar de achterdeuren en passagiersdeur blijven gesloten.
    Deze kan ik wel van binnenuit openen.
    Dus hij geeft wel signaal.

Dat heeft niets met signaal of dergelijke te maken. Zodra je een portier opent door aan het pinnetje te trekken, open je deze mechanisch. Normaal gesproken wordt dit gedaan door de slotmotor (die dat dus nu niet doet). Dat het voorportier aan de bestuurderskant dmv de sleutel wèl open gaat, heeft met hetzelfde te maken: door middel van je sleutel bedien je het slot mechanisch. Zodra de slotmotor meewerkt, gaat dit een stuk soepeler. Werkt de slotmotor niet mee, dan gaat dit in veel gevallen wat zwaarder. :)

Grote kans dat alle vier de slotmotoren het dus niet doen. Dat kan zijn omdat er ergens een kabelbreuk is, of omdat de slotmotoren gewoon allemaal defect zijn. Eerlijk gezegd gok ik eerder op dat laatste. Ze willen namelijk nog wel eens kapot gaan… :???:

@Paul de Groot wrote:

Oke, dan wacht ik af, want dat had ik namelijk al gedaan.
    Maar dan zouden de deuren nog steeds centraal mee open moeten gaan met de sleutel toch.
    Ze staan namelijk niet op diefstallock want ik kan ze van binnenuit openen.
    Dat de afstandbediening niet werkt is niet het grootste probleem, als de deuren maar centraal open gaan met de sleutel ben ik al erg blij!

Als alle vier de deuren open gaan door middel van de sleutel, dan zouden ze ook gewoon open moeten gaan met de afstandsbediening. Zeg maar alles of niets. Het kan alleen zijn dat je de afstandsbediening even moet inleren (sleutel in contact, dicht / open en klaar). :)

wim-v6
    Deelnemer

als de bestuurdersdeurslot kapot is kunnen de anderen deuren knap vreemd doen, meestal gaat met sluiten de rest dicht en weer open..

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.