Bokken

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Bokken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Emsolaa
    Lid

hallo,
    Mijn naam is Marcellino en ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een maand geleden een opel signum 1.9cdti (automaat) aangeschaft en al een aantal problemen gehad en opgelost. Het betrof hier het inlaatspruitstuk met de wervelkleppen en bijbehorende actuator,de thermostaat en de egr klep is gereinigd. Nu heb ik dus het volgende probleem; als de motor koud is schakelt hij prima maar als de motor op temperatuur is begint hij vreemd schakelgedrag te vertonen. Als hij stilstaat en je gaat van N naar R dan gaat dat met een “bonk” de rest gaat goed. Als je rijdt, gaat hij met terugschakelen bokken en bij gas geven lijkt het of hij in zijn vrij staat en opeens de versnelling pakt (dit gaat niet zacht). Nu heb ik vanochtend de bak laten flushen met de hoop er vanaf te zijn. Helaas. Ik heb hem ook uit laten lezen,maar ook hier geen foutcodes. Nu begint het erop te lijken of de bak aan gort is maar vind het vreemd dat hij het alleen doet als hij warm is. Heeft iemand hier op het forum nog suggesties ????? Alvast bedankt.

gwriemersma
    Deelnemer

Lucas hier op het forum heeft iets vergelijkbaars gehad
    Kijk zijn topic maar eens door

Emsolaa
    Lid

Dank je, maar hoe kom ik daar??

Emsolaa
    Lid

Net ook maar even naar de opel dealer geweest en gevraagd naar het resetten van de adaptiewaardes en een eventuele update maar deze raade het af. Hij heeft even contact gehad met een revisiebedrijf en deze vertelde hem dat als je de adaptiewaardes reset de kans groot is dat het nog erger wordt.wat is jullie ervaring??

gwriemersma
    Deelnemer

Even zoeken op pagina twee daar staat het topic van Lucas

Emsolaa
    Lid

Heb even bij lucas gekeken, maar wordt er niet echt wijzer van. Maar toch bedankt..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.