Benzine meter onzuiver.

Forumindex Forums Modellen Corsa Benzine meter onzuiver.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Arjan C
    Lid

Hallo.
    ik zal me even voorstellen ik ben Arjan uit Limmen.
    ben eigenaar van een Corsa B X1.2XE en mijn benzine meter is heel erg onzuiver.
    hij pingelt als het waren tussen een halve tank en een kwart tank.
    wat kan ik hier aan doen iemand ervaring?

P.S ben nieuw in het Forum en wist niet waar ik dit bericht moest posten.

Is de koelwatertemperatuurmeter eveneens onzuiver? Zo ja, dan is je spanningsstabilisator defect. Zo nee, dan zal de vlotter in je benzinepomp defect zijn of eventueel (ook) nog de meter zelf.

wim-v6
    Deelnemer

Heb ik ook last van hoor..
    als je maar eewn heuveltje of bochtje doorgaat, staat de meter ineens op een andere plek..

Dit ”euvel” is bij mijn Ascona-C nog erger, die begint bij een 3/4e tank al te schommelen tussen de 1/4 en vol

Willem

Arjan C
    Lid

Of de koeltemperatuurmeter onzuiver is weet ik eveneens ook niet zo. denk het wel ideegeval.
    bedankt voor de tips!
    nee hij heeft het niet al ga ik over een heuveltje. op een recht stuk heeft tie het ook.
    Spanningsstabilisator goed te vervangen en wat kost dit ongeveer?

Hele tellerhuis moet eruit voor de spanningsstabilisator. Zit aan de achterkant. Klein zwart kastje met 3 pinnetjes. Geen idee wat het kost. Heb er destijds eentje van een sloop-Corsa gehaald.

wim-v6
    Deelnemer

Koelvloeistof temp meter is nooit stabiel bij deze Corsa’s

Werkbereik ligt tussen de 90 en 105 graden, en ergens ertussen zal de meter zich gewoon bevinden op bedrijfswarme motor.
    Ook zal deze naar gelang het type rit bewegen, in de staat wat hoger, op de snelweg wat lager.

Als ie op een Keistrakke weg met Constante snelheid schommelt ala, dan is het inderdaad niet goed, maar tijdens rijden in de stad heb ik nog geen enkele corsa-B gehad waarvan de meter niet schommelde..

zo bij mijn Huidige 1999 diesel, en bij de Cormbo-B van 1998, Corsa’s van kennissen en klanten.
    Allemaal schommelen deze bij hjet nemen van Bochten en hevuels bij optrekken en remmen

Willem

@wim-v6 wrote:

Koelvloeistof temp meter is nooit stabiel bij deze Corsa’s

Werkbereik ligt tussen de 90 en 105 graden, en ergens ertussen zal de meter zich gewoon bevinden op bedrijfswarme motor.
    Ook zal deze naar gelang het type rit bewegen, in de staat wat hoger, op de snelweg wat lager

Willem

Klopt, dus je moet al exact weten hoe de meter zich normaal ‘gedraagt’ om een afwijking vast te kunnen stellen. Ineens van 90 naar 0 bijvoorbeeld.

Arjan C
    Lid

Oke, top blackdevil maar even langs de sloop dan maar en klussen van het weekend.
    en wim zo iets heb ik ook gehoord maar het rare van mijn temperatuurmeter is dat tie ook onder de 90 graden gaat staan en heb me thermostaat al gecontroleerd en gaat gewoon open bij de perfecte tijd en blijft ook niet open blijft staan, dus weet niet of dit een erkend voorval is?

@Arjan C wrote:

Oke, top blackdevil maar even langs de sloop dan maar en klussen van het weekend.
    en wim zo iets heb ik ook gehoord maar het rare van mijn temperatuurmeter is dat tie ook onder de 90 graden gaat staan en heb me thermostaat al gecontroleerd en gaat gewoon open bij de perfecte tijd en blijft ook niet open blijft staan, dus weet niet of dit een erkend voorval is?

Dan denk ik inderdaad een probleem met de stroomtoevoer / schommelingen in de spanning. Nieuwe spanningsstabilisator zou het moeten verhelpen. Lekker klussen weer, inderdaad.

Arjan C
    Lid

Oke bedankt mannen voor de snelle reactie’s!
    zal vaker vragen stellen om dit forum.
    Mvg!

@Arjan C wrote:

Oke bedankt mannen voor de snelle reactie’s!
    zal vaker vragen stellen om dit forum.
    Mvg!

No probs. That’s what we’re here for! Succes met vervangen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.