Auto met schade invoeren

Forumindex Forums Modellen Astra Auto met schade invoeren

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Baas J.
    Deelnemer

Ik heb een Astra Coupe 2.2 uit 2002 uit Duitsland.
    De wagen heeft geen motorblok meer en heeft voorschade, 2 schermen, motorkap en bumper en frontbalk zijn kapot.

Kan ik hier toch mee langs het RDW om platen te krijgen? Moet ik ook eventueel nog bpm betalen?

Als de wagen eenmaal platen heeft wil ik er een Astra H OPC blok (z20leh) met 6 bak in gooien.

Kan ik dit beter meten aangeven bij het rdw, of later pas als de auto rijdt in Lelystad laten veranderen (kost 5 a 600 euro).

Iemand advies of ervaring?

een maat van mij heeft een tigra uit België gehaald met schade en heeft deze pas ingevoerd op het moment dat deze klaar was.
    het voordeel was dat hij hem gedurende de reparatie niet hoefde te schorsen.
    het lijkt mij dat je beter alles in een keer kan doen,anders kost het waarschijnlijk twee keer geld.
    gr Edwin

kaneelschep
    Deelnemer

Lijkt me dat je juist wil wachten tot je er helemaal klaar mee bent. Dan hoef je al die tijd geen wegenbelasting/schorsing te betalen.
    Volgens mij moet je altijd BPM betalen als de auto op platen moet. of ie nou schade heeft of niet.

Baas J.
    Deelnemer

Ja ok, maar op moment van “invoeren” zit er dan een totaal andere motor in dan op de originele Duitse papieren staat. Is dat geen probleem?
    En de bpm zal stukken hoger zijn omdat de auto nu wel weer kan rijden..? niet?

joop1970
    Deelnemer

Hoe gaan ze een niet rijdende auto dan apk keuren?

Baas J.
    Deelnemer

APK keuring is optioneel…t hoeft niet, het mag. Als je eenmaal platen hebt moet de auto wel gekeurd zijn bij een apk station.

Basgsi
    Deelnemer

Volgens mij is het mogelijk om de auto nu te taxeren zoals deze erbij staat met de schade en dan pas in te voeren als deze klaar is.
    Er zit dan een uitgebreid schaderapport bij met veel foto’s, zoiets kost wel +/- €300. Maar zoals jij de schade omschrijft zul je dan geen
    bpm meer hoeven te betalen want de auto heeft geen waarde.

Je kan er ook voor kiezen de auto gewoon klaar te maken en dan in te voeren zoveel bpm komt er toch niet meer bij. Ik had mijn zafira ook ingevoerd
    met hagelschade zonder schaderapport. Want de bpm was 750 euro dus ja dan had ik een schaderapport wat al 300 kost en had ik ongeveer nog 300 bpm
    moeten betalen.

Voor een astra coupe zul je denk ik rond de 500 moeten betalen nog dus ja is het denk ik niet waard. Schadetaxatie vind ik pas nuttig bij bpm besparing vanaf €1500

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.