Mijn Astra H 1.6 Caravan uit 2005 hikt zo rond de 1750 a 2000 toeren als ik constante toeren maak. Bij optrekken heb ik nergens last van. Bij het uitlezen van de foutcode met gas en rempedaaltruc krijg ik de volgende code met knipperend lampje 1x 3x 10x 10x en op het km display verschijnt 130000. Welke foutcode is dit (Bij volle tank). :help:
Eerder is al de bobine vervangen en bougies zijn ook nog als nieuw. Eerst had ik een foutmelding met motormanagementlampje, maar het bleek dat de opel dealer de stekker niet goed in de luchtmassameter gedaan had :applause02: . Eerder zijn ook al bobine en bougies vervangen. En onlangs heb ik met een bevriende monteur gasklep schoongemaakt en ook EGR bekeken(schoon) en motorblok ziet er goed schoon uit. Hij verbruikt meer benzine dan normaal. En bij het uitlezen (met generieke diagnose OBD2) van de auto viel op dat de inlaattemperatuur -11 aangaf terwijl het buiten 8 graden was. Dus verdachten we de inlaat temperatuur sensor, maar die konden we niet zo snel vinden. Waar kan ik deze vinden? (Dus niet de buitentemperatuurmeter.).
De monteur gaf aan dat ik het beste naar Opel kon om daar de sensor te vervangen zou iets van 5 tientjes moeten kosten, vervolgens afspraak gemaakt maar ze wouden hem eerst zelf uitlezen. Gaven daarna aan dat het dit niet was (sprak niet met monteur maar iemand van de balie die doorgeefluik was). Kan het zijn dat een ander diagnose apparaat andere waardes geeft? De opel dealer stelde voor om uitgebreide diagnose te doen, maar ik heb toch een licht wantrouwen over hoe transparant ze waren. Iemand nog een idee wat het wel zou kunnen zijn? Of iemand in de buurt van Apeldoorn met opcom?
Grtz