Astra H 1.8 ECN codes 059761 en 060130

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.8 ECN codes 059761 en 060130

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Petertje60
    Deelnemer

Mijn Astra H, waar mijn dochter de laatste tijd bezitster van is, valt soms spontaan uit waarna hij niet meer wil starten. Accupolen loshalen en na een tijdje weer aansluiten is tot op heden een work around, maar dat is natuurlijk niet handig. Met het idee dat de auto op elk willekeurig moment kan uitvallen, is het vertrouwen van dochterlief vanzelfsprekend weg.

ECU geeft geen enkele melding en ik krijg, met rem en gas ingedrukt, contact aan zetten respectievelijk ECN codes 059761 en 060130.

Eerst verdachten we de accu, maar die bleek het probleem niet te zijn. Vervolgens dachten we aan de dynamo, maar die is het ook niet. Accu laadt netjes op.

Het teken met de auto en moersleutel brandt kort, maar gaat vrij snel weer netjes uit als de motor normaal draait.

Ik heb redelijk in de rondte gezocht en kom op mogelijkheden als sensoren die wellicht problemen geven, maar dan zou ik een melding in de ECU verwachten. Ik lees ook verhalen over prijzige bezoeken aan de Opel garage waarmee dergelijke problemen ook vaak niet eens zijn opgelost, dus dacht laat ik het hier eens proberen.

Auto functioneert verder zonder enige problemen.

Haasje17
    Moderator

Vermoed dat er een imitatie bobine is gemonteerd. Die werken niet goed bij deze motoren.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.