Astra GTC 1.3 diesel

Forumindex Forums Modellen Astra Astra GTC 1.3 diesel

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    frin
    Lid

Auto voor reis goed laten checken door dealer, speciaal voor het vermogensverlies.

Hij heeft hem volledig uitgelezen, EGR gereinigd, enz. Het is alsof hij ons niet geloofde.
    Nochtans vanaf hij nieuw was heeft hij dit probleem.

Nu net terug van Oostenrijk.
    Door die auto steeds bang geweest.
    Voorbeeld, lichte bergop waar je een LKW moet voorbij rijden. Snelheid +/- 120, tpm net onder 3000. Gas bijgeven en toerental mindert snel, naar 4de tpm blijft zakken (1000), naar 3de, naar 2de, en ja naar eerste en dat op een Duitse snelle autosnelweg. LKW’s beginnen te toeteren … Dit is toch levensgevaarlijk. Hoe kan dit ? Garagist gelooft dat niet. Nochtans een zeer grote bekende dealer in Tienen.

Auto van 2007 – nu 77000 kms – duur genoeg geweest, evenals telkens het onderhoud en zoeken naar …

wim-v6
    Deelnemer

naar een andere dealer.

Willem

frin
    Lid

Ik stel mij de vraag over hoe het zit met de actuele veiligheid van deze wagens met elektronika enz. …

Mijn schoonouders hebben hetzelfde voorgehad met een Renault Laguna, vermogens verlies dat gelijk staat met remmen op de autosnelweg. Sindsdien durven ze niet meer op de autosnelweg.

Mijn schoonbroer is vertegenwoordiger in medische apparatuur, hetzelfde met een audi A6, niet te geloven.

En als je zo rondvraagt en kijkt op’t internet zijn er duizenden.

Nooit of te nooit vroeger meegemaakt met mijn auto’s (meer als 10 jaar geleden).

Volgens mij is dat de vooruitgang van de achteruitgang.

frin
    Lid

Ik ga het eens zelf proberen, mijn moto Yamaha XJ600N onderhoud ik ook zelf.
    Ik zou de EGR klep en de Turbo-sensor willen proberen te reinigen en/of te vervangen.
    Heeft er iemand een plaatje waar deze zich bevinden bij een Astra GTC 1.3 TD anno 2007 ?
    Alvast bedankt
    Tips zijn welkom.
    Oh ja, ter preventie zegt water-methanol-injectie iemand iets ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.