astra g sedan bumpers

Forumindex Forums Modellen Astra astra g sedan bumpers

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur

hallo.

ik heb een astra g sedan en wil hier andere bumpers op zetten (liefst opc)
    ik heb ergens gelezen dat de bumpers van een astra g coupe hetzelfde zijn.
    wil hier meer van weten omdat ik mijn astra zo standaard vindt en de opc toch wel wat heeft.

dion87
    Lid

de OPC achterbumper ga je niet passend krijgen… TENZIJ!! je er 2 koopt en ze aanmekaar last enzo, maar daar ben je vast niet op uit.

voorbumpers zullen allemaal wel passen want de neusjes van de G zijn allemaal het zelfde.

de achterbumper van de coupe zal denk ik wel passen. maar dat weet ik niet zeker..

RISL
    Moderator

Pm anders Mr-T-Opel-Astra-G eens, die heeft/had ook een G sedan en wilde andere bumpers op. Hij had het e.e.a. al uitgezocht. Die heeft destijds ook eens gemaild over mijn Coupé-bumpers.

OPC-voorbumper past zeker, achter niet, tenzij je gaat kunststof lassen. Coupé-achterbumper past volgens mij wel.

Oke ga ik de voorbumper vast bestellen. Bedankt!!
    Zal mr t even een pm sturen

RISL
    Moderator

Let wel op dat je een ABS-bumper bestelt en geen polyester ofzo.
    En er zit ook nogal wat verschil in pasvorm, bij wie wil je ‘m bestellen.

Weet ik nog niet goed dat je het vraagt.
    Hebben jullie goede adressen?

Haasje17
    Moderator

gmtuningparts of originalcarparts.
    Polyester kan ook maar dan wel rekening houden met stugheid en meer werk voor de spuiter.
    Polyester met perfecte pasvorm is er namelijk ook. ABS is wel vaak beter omdat het flexibeler is.

En achterkant past de coupe bumper.

dion87
    Lid
    RISL
    Moderator

@Haasje17 wrote:

gmtuningparts of originalcarparts.

Ik heb van een ander forumlid dat zijn OPC-bumper van GM Tuningsparts absoluut niet paste en het was nogal een gedoe om dit weer op orde te krijgen.

ABS is een stuk slagvaster dan polyester.

HarrieAstra
    Deelnemer

Kan ik me haast niet voorstellen, dat Eugéne moeilijk doet over een niet passende bumper. Ik heb mijn bumper daar ook vandaan en past goed.

Zou zeker naar hem toe gaan.

dion87
    Lid

ik vind GM tuningparts wel erg duur, die vraagt zelfs voor een Cupra R lip 65 euro!?

zelfs al ga je naar de VAG dealer ben je hooguit 3 tientjes kwijt.
    en 365 euro is tegenwoordig ook een hoop geld voor een opc bumper, aangezien ze op ebay weg gaan voor 188, en ja dat is ABS

RISL
    Moderator

@HarrieAstra wrote:

Kan ik me haast niet voorstellen, dat Eugéne moeilijk doet over een niet passende bumper. Ik heb mijn bumper daar ook vandaan en past goed.

Zou zeker naar hem toe gaan.

Tja, bij dat forumlid was het schijnbaar een heel gedoe. Het exacte verhaal ken ik natuurlijk niet. Ik wil alleen maar zeggen dat er wel eens verschil kan zijn tussen de ene ervaring en de andere.

Persoonlijk zou ik ook liever op Ebay kijken vanwege de prijs.

op ebay is de goedkoopste 188+60 verzendkosten.
    als ik voor 20,- meer dan een heb die ik zeker weet dat past doe ik liever dat.

bedankt voor de hulp

dion87
    Lid

Als je trouwens opzoek gaat naar een coupe achterbumper raad ik je aan et via de engelse ebay te doen. Hun breken namelijk overdreven veel coupes op enzo

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.