Astra 1.7 DTI type G (aantal vraagjes)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 1.7 DTI type G (aantal vraagjes)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Anoniem
    Inactief

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb sinds een aantal weken een Opel Astra Station 1.7 DTI type G

Vraag 1:
    Mijn blower (aanjager) deed het alleen op stand 4, nu heb ik vandaag de Kachelweerstand vervangen
    Deze deed het een paar uurtjes goed (stand 1,2 en 3)
    Toen ik hem op stand 4 zette en toen weer op 3 deed deze niets meer??..dus weer kapot???
    Wat zou een oorzaak hiervan kunnen zijn??

Vraag 2:
    Het duurt erg lang voordat de temperatuurmeter aangeeft dat de motor 90 graden is??
    Als ik de aanjager op stand 4 zet, gaat de meter erg snel omlaag?
    Ook de kachel wordt niet erg heet..
    Is dit de Thermostaat??

Opeltje17
    Deelnemer

Welkom,

Kachelmotor draait wel soepel?? als die te zwaar draait gaat de weerstand steeds stuk.

En al ie eenmaal warm is, zakt ie dan ook als je bijv op de snelweg gaat rijden?

Anoniem
    Inactief

Hallo,

Ja temperatuur zakt ook op de snelweg als ik de aanjager aanzet…

Hoe kom ik erachter of merk ik dat de kachelmotor soepel loopt??

Opeltje17
    Deelnemer

En als je de aanjager nou eens uitlaat en gaat rijden zakt ie dan ook?

Kachelmotor demonteren, en voelen hoe die draait.

Anoniem
    Inactief

Zonder de aanjager zakt de temperatuur niet.. alleen als ik de aanjager aanzet.
    Het lijkt mij normaal dat een diesel motor toch met 15 min op temp moet zijn??

Wat betreft kachelweerstand kan het ook liggen aan het interieurfilter??
    Waar zit deze precies??

xladage
    Deelnemer

Mijn G Y17DTi ging ook omlaag als de kachel flink stond te blazen.
    En het duurde vrij lang voor hij warm was.
    Ik draai vanauit huis vrijwel meteen de snelweg op, maar moet heel wat KM rijden voor de temp meter goes stond.
    Ik heb nu een Y17DTL, en dat duurt het naar mijn idee zelfs nog net iets langer…

Ik denk niet dat het aan je interieurfilter ligt, maar die zit achter je dashboard kastje / handschoenen kastje.
    Maar torx schroefjes los dan haal je die er zo uit, en dan zie je een zwarte doosje zitten ongeveer de maat van een oude videoband, daar zit hij in.
    Bij terugplaatsen even op de pijltjes letten dat de luchttroom goed is.

Ohja, en zet de boel ff op vol blazen als het filter er uit is, dan blaas je de troep (als er in zit) er goed uit.

Anoniem
    Inactief

Oke.. ja vind het gewoon vreemd dat het zolang duurt voordat ie warm is..
    Ik rijdt op een vrachtwagen en die is nog sneller warm als mijn opeltje..
    Maar ook de kachel wordt niet echt heet??

Ik zal zo ie zo het interieurfilter even reinigen, het is zonde want ik wil niet telkens de kachelweerstand vernieuwen.
    Waar zit de kachelmotor dan? Ook achter dashbordkastje??
    Het rare is op stand 1 en 2 deed ie het wel maar toen ik hem op 4 zette… en weer terug naar 2 toen deed ie het niet meer..

xladage
    Deelnemer

Achter het dashboard kastje zit alleen de motor van de recirculatie-klep (en de klep zelf)
    Motor achter de kachel zit achter je dashboard ingebakken.
    Kachel hoort gewoon wel warm te worden, maar wel minder heet dan een benzine bijv. (heb zelf ook een astra benzine, en die ordt veel warmer). Maar echt warm moet hij wel worden, niet lauw

Opeltje17
    Deelnemer

Interieur filter gewoon vervangen kost een paar euro, en je kachel motor zit wel achter je dashboard kastje en schroef je er zo uit.

Als je motor eenmaal warm is en hij blijft goed warm, dus niet dat als je gaat rijden en de temperatuur zakt(door de rijwind) dan zou ik me niet zo druk maken.

Anoniem
    Inactief

Interieur filter alvast even uitgeklopt… koop van het weekend even een andere..
    Het klepje om het kastje dicht te doen zit met 3 klemmetjes, maar de opzetrandjes zijn afgebroken dus er zit nu 1 klemmetje in het midden kan dat kwaad??

Kachelmotor loopt gewoon soepel, ik heb de klep geopend en dan kun je de vin (of weet niet hoe het heet) gewoon rond draaien..
    Dan moet het toch gewoon goed zijn denk ik??
    Wat is de functie van die klep als die dicht zit, komt er lucht van buiten?
    De pin om de klep open te doen is nl afgebroken (aan de zijkant)

Opeltje17
    Deelnemer

Als er geen lucht langs het kapje komt kan het geen kwaad.

Dat is je recirculatie klep, daarmee kan je lucht van buiten naar binnen regelen, kleppen gaan regelmatig stuk.

Zou nog een keer je weerstand vervangen of repareren als dat mogelijk is, misschien toch een fabricage fout, en anders de kachelmotor vervangen.

Anoniem
    Inactief

Ik heb de klep dichtzitten, dan komt er lucht van buiten naar binnen toch??

Ja klepje van interieurfilter sluit niet helemaal goed… beetje afplakken met tape??

De kachelweerstand weer vervangen ja, durf stand 4 alleen niet te gebruiken misschien slaat ie weer door…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.