Astra 1.6 stinkt

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 1.6 stinkt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

Goedemiddag,

Ik bezit nu ongeveer een week of 2 een astra 1.6 (16v Sport), maar vanmiddag voor het stoplicht begon hij erg te stinken, een beetje een verbrande lucht. Hiervoor nog geen problemen mee gehad. Het is gebeurd naar een stukje snelweg waar ik ongeveer 3,5 á 5000 toeren heb gereden.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Auto heeft inmiddels 140.000 km gelopen , distributie riem etcetera zijn al vervangen.

Geert.

bart-gsi
    Deelnemer

waarnaar stinkt het?? “verbrand” kan van alles zijn namelijk..
    van gemorste olie die oprookt tot aan plastic dat wegsmelt voor warmte van een ondereel dat zich in de buurt bevindt…

als het voor de wissel van de distributieriem nog niet was zou ik er mee terug gaan.. je hebt immer garantie op de uitgevoerde werkzaamheden…

Het ruikt echt apart , een beetje verbrand achtig daarmee kun je het denk ik het beste vergelijken, de distributie riem is vorig jaar vervangen, dit was al gebeurt toen ik de auto kocht. Sinds dat de distributieriem vervangen is heeft de auto nog maar 2000km gelopen, waarvan ik er 1000 heb bij gereden afgelopen week. Hiervoor geen problemen gehad tot vanmiddag.

Ook verbruikt hij heel lichtjes koelvloeistof. Weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben. Ben een leek op dit gebied.

bart-gsi
    Deelnemer

dat kan wel met elkaar te maken hebben.. maar dan is de volgende vraag.. ruik je het binnen of buiten??
    binnen kan een kachelradiateur zijn… buiten kan het een koelslang zijn of de 3weg klep als je auto die een heeft waar je kachel op aangesloten zit..

De lucht komt vermoedelijk via de verwarming naar binnen ja. Maar als het raam open staat ruik je het buiten ook. Tevens is het alleen bij de (langere) afstanden. Net een kort stukje gereden rook ik niks.

bart-gsi
    Deelnemer

ok.. eens kijken achter de motor bij de koelslangen die naar binnen lopen of daar een lek is en de andere bij de radiateur aan de voorzijde.. en ook de radiateur zelf of daar geen gaatje of lek in zit…. en eventueel bij de 3weg klep als je die hebt.. zo niet hoef je daar niet voor te zoeken…

Top, bedankt voor het snelle antwoorden!

Ik ga vanavond eens kijken met iemand die wat meer verstand heeft van auto’s dan ik.

Zodra ik wat meer weet zal ik hier even wat plaatsen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.