Hallo allen. Ik heb nu zo’n 3 jaar een Opel Corsa B uit 1994. Prima wagen, weinig problemen mee maar als de auto een tijdje stil heeft gestaan of het is winters weer dan sta ik weleens met een lege accu. Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe accu erin gezet, 1e jaar geen problemen maar daarna wel een aantal keer. In de afgelopen 4 weken heb ik al 2 keer met een lege accu gestaan en de winter is nog niet eens echt begonnen :(. Ik rijd per dag ongeveer 40 km met de auto naar mijn werk, 20 heen 20 terug dus de accu zou voldoende op moeten laden.
Een opmerkelijk gegeven over mijn auto is dat hij sowieso niet start als ik mijn verlichting niet aanzet. Eerst licht aan dan pas starten. Er zit dus een startonderbreking op. Ik heb dit al gegoogeld maar kan niets vinden over mensen die dit ook hebben. Punt 2 is dat ik mijn autoradio altijd aan kan zetten ook al staat de auto niet op contact.
Is er iemand bekend met de nogal aparte startonderbreking? En zo ja heeft dit ook invloed op de accu? Ook zou ik graag willen weten of het mogelijk is dat mijn autoradio extreem veel stroom trekt als hij uit staat? Ik heb gelezen dat het natuurlijk ook de dynamo kan zijn maar ik zou graag eerst willen kijken of bovenstaand niet een groot deel van het probleem vormt. Het liefst zou ik willen dat de startonderbreking verdwijnt en dat de autoradio het alleen maar doet op contact.
Misschien kan één van jullie me helpen en wat handige tips geven. Bij voorbaat dank