ABS pomp vectra B diesel 1999

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ABS pomp vectra B diesel 1999

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    opeeel
    Lid

Hallo Opel liefhebbers,

Heb zelf een Opel Vectra B diesel 1999 die het nog steeds goed doet, nou….bijna. Mijn probleem is dat de ABS pomp stuk is met de foutcode C0121 – Valve Relay Circuit Malfunction. Nou je snapt hem al, nieuwe … laat maar, erg duur dus een tweedehands op internet gezocht en gevonden. Het merk van de pomp is een Kelsey Hayes, nou heb ik ook gelezen dat deze pompen veel problemen geven en stuk gaan. Mijn vraag is kan ik ook alleen de computer module vervangen(omdat dat een stuk makkelijker is dan de hele pomp in te bouwen) en moet deze pomp dan opnieuw geprogrammeerd worden of alleen gereset? Of moet ik met deze foutcode de hele pomp vervangen?

Bij voorbaat dank.

Mvg M.Harman

sw_reijnders
    Deelnemer

Hoi M.Harman,

Ja je kunt er een nieuwe op schroeven
    Ja een tweedehands computer kun je er ook zo opschroeven
    Nee je hoeft niet te programmeren, is gewoon plug & play

Maar wat je ook gewoon kan doen, is de ABS ecu open Dremelen (ja hij zit dicht gesmolten).
    En gewoon een nieuw relais erin solderen voor 10 euro.

Het is gewoon een panasonic relais.
    Te krijgen bij de betere electronica boeren.

oh en schrijf even een voorstel berichtje . . . wordt hier wel op prijs gesteld . . . evenals een dikke fotoreportage :kewlpics

opeeel
    Lid

Bedankt sw_reijnders voor je reactie, heb dat ook gelezen de how to maar dat is niks voor mij want dan moet ik hem openzagen en en weer dicht lijmen en zo technisch ben ik niet(en zou niemand kennen die dat voor me zou willen doen) ben nu 100 euro kwijt voor pomp en inbouwen is altijd beter dan rond de 1200 euro:fy1. De opel garage vertelde mij namelijk dat de pomp opnieuw geprogrammeerd moest worden en dat dat niet bij elke tweedehands pomp kan uit een andere auto!! Dus dat is gewoon een lul verhaal wat ze me vertellen of niet? Inbouwen resetten klaar?

sw_reijnders
    Deelnemer

volgens mij wel.

hij zit met 4 torx boutjes vast en die laatste is wel een pain-in-the-ass om erbij te kunnen.
    Even je accu eruit en je koelreservoir los dan kom je er al een heel stuk makkelijker bij.

Maar dat relaistje solderen stelt echt niks voor hoor.
    Je moet er alleen de tijd voor nemen . . . en dan heb je toch weer 990 euro bespaard ;)

Ik heb voor 15 euro een soldeerstation gekocht met een fijn puntje.
    Een Tin zuigertje en een fijn rolletje tin met harskern.

En dan alles voorzichtig los maken en weer vast zetten.

opeeel
    Lid

Ben bang dat ik dan de boel sloop…. Maar jij weet ook niet zeker of ie opnieuw moet worden geprogrammerd als ik een andere electrische unit erop zet wat voor mij toch wel makkelijker is, denk ik. Als ik het wil doen zoals jij zegt zal ik hem ook goed dicht moeten maken ivm vocht, ja toch?

sw_reijnders
    Deelnemer

ff dicht kitten met een goede taaie kit.
    Bison Poly Max is wel een goede.

Even een (schilders) tapeje er omheen zodat de kit fatsoenlijk uit kan harden.
    En terug schroeven.

Wel alle soldeerpunten los solderen, anders trek je de boel kapot.

opeeel
    Lid

Bedankt voor je hulp ga er over nadenken:)

sw_reijnders
    Deelnemer
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.