Aanjager werkt niet meer.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aanjager werkt niet meer.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    haro30
    Lid

wie weet dit of kan helpen.
    Ik heb een vectra B Caravan uit ’99 en sinds vanmorgen doet de aanjager het niet meer.
    er zit een handmatige airco in en op de aanjager schakelaar staat stroom.

Dolby
    Deelnemer

Doet de aanjager het helemaal niet meer? Of als je hem op stand 4 zet hoogste stand werkt de aanjager wel?

A. Want als dat zo is heb je het verwarmings relais kapot. Die zorgt er namelijk voor dat je stand 1,2,3 kunt gebruiken. De aanjager relais zit achter je dashboard kastje naastje de motor van je verwarming. Is een klein rechthoekig blokje met 3 draden eraan
    meestal rood/zwart en een witte.

B Doet de aanjager het helemaal niet meer kan het zijn dat je aanjager motor kapot is. Heb ik bij mijn astra G ook gehad.
    zit ook achter je dashboard kastje. Zijn 4 torkx schroeven om het dashboard kastje te verwijderen. Daarna kijk je meteen
    tegen de aanjager motor. en als je goed kijkt zie je ook de verwarmings relais zitten.

Succes ermee.

wim-v6
    Deelnemer

Mijn aanjager relais was kapot, Toen deed de Kachel ECHT niks meer.
    Dat is de Bruine helemaal links in de zekeringkast.

heb je een handbediende airco heb je ook de groene stappen relais nog, en de kachelweerstand op het kachelhuis
    Als deze kapot is zal alleen een of meerdere snelheden niet werken en nog wel voluit.

Willem

haro30
    Lid

groene blokken heb ik bruine zekering is heel, maar waar vind ik de kachelweerstand.

trouwens geen enkele stand doet het.

gr harry

wim-v6
    Deelnemer

Bruine Relais is kapot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

haro30
    Lid

ok ga hem morgen vervangen bedankt

Dolby
    Deelnemer

Kijk aan de informatie van Willem heb je wat. :thumb

wim-v6
    Deelnemer

is nog steeds het bruine blokje links in de zekeringkast..

bij mij is deze kapot gegaan in DLD toen het daar tusen de 35 en 40 graden in de Schaduw was..

Tijdelijke noodreparatie, was een ferme klap op dat relais met een schroevendraaier..

relais werd bij mij wel GLOEIEND heet.

Willem

haro30
    Lid

helaas,

Relais vervangen, aanjager werkt nog steeds niet ik hoor het relais wel klikken bij het draaien van de knop.
    kachelweerstand ?

wim-v6
    Deelnemer

Dan zou stand 4 moeten werken, denk eerder kachelmotor.

maar meten is weten…

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.