1.9 DTH trekt niet meer lekker door (probleem = verholpen) m

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 1.9 DTH trekt niet meer lekker door (probleem = verholpen) m

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    jraaf
    Deelnemer

Yep, ik gooi er om 5000 een flesje Wynn,’s diesel treatment in. Bij de dealer verkopen ze het ook

Erwin
    Deelnemer

Wat me opvalt sinds de EGR vervangen is is dat hij iets minder lekker doortrekt en dat hij bij het afzetten van de motor minder trilt. Waar kan dit door komen?

origineel gepost door jraaf
    Yep, ik gooi er om 5000 een flesje Wynn,’s diesel treatment in. Bij de dealer verkopen ze het ook

Ik vraag me af hoe dit spul precies werkt, het moet vrij agressief zijn om de motor van binnen te reinigen. Dit lijkt me ook weer schadelijk voor andere onderdelen in de motor.

yzf1kr
    Lid

origineel gepost door jraaf

Voor wat dat spul kost kan je ook heel veel liters V-power kopen met het zelfde effect.

speaker
    Deelnemer

Hoezo dan?? Wynns kost zo’n 10 euro p/flesje…. V-power is globaal 10Ct duurder dan ‘normale’ diesel…. en met een verbruik van 1:20 kom ik op 2000km op V-power.

Met Vpower is overigens niks mis hoor… Maar met Wynns ook niet.
    Het beste is toch met Wynns en dan gemengt in een HALVE tank !! Daar heb je meer aan omdat de concentratie hoger is en de motor dus intensiever gereinigd wordt.
    ( staat trouwens niet op het fles “voor dat iemand weer in de aanval gaat” maar wordt wel aanbevolen )

yzf1kr
    Lid

Hier in de buurt zit er maar 5 of 7 cent (afhankelijk van tankstation en dag) verschil tussen normale diesel en V-power. En zo’n flesje is ook iets duurder dan 10 euro.

Maar het ergste vind ik dat het gewoon 2 tanks duurt voordat dat spul uit het systeem is en mijn auto weer een beetje normaal verbruik heeft. Ik heb gemerkt dat hij met die Wyns al snel 0,3 – 0,5 liter per 100km meer verbruikt.

Tel je dat bij elkaar op dan is het prijsverschil nihil.

Ik gooi gewoon eens in de 2 maanden een tank of 2l V-power er in, dat werkt net zo goed.

Hee.. toch even een vraag aan een expert in brandstoffen…

Ik tank altijd, jaa altijd exellium van Total of optimum(???) van BP,…
    Kan ik er vanuitgaan dat mijn motor hierdoor schoon is OF ben ik een dief van mijn eigen geld. Want ik heb ook wel eens (met name bij de Belgische) “witte” pompen dat ik geen “SUPERFUEL” kan tanken en dus conventionele diesel tank. Mijn verbruik gaat hierdoor ongeveer 0,6 L/100km omhoog… is er dan ook gelijk roetafzetting of vormt dat niet zo snel? Groetjes Paul:afro

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.